Friday 5 December 2008

走路上班

搬到新家,走路上班,路程大概30分钟,说长不长,说短不短,来回一个小时。我把这当作运动。

30分钟,走了两天,觉得还好。可能这里的天气冷,不觉流汗,所以还不觉得太累。反而步行过后身体暖暖的,觉得没那么冷。

早上天亮了,路人多,比较放心。
下班后,天都已暗了,路人少,警觉性得提高。身上也携带手电筒。

今天,半路上被一位妇女拦下,哭着求我找零钱,为了要买婴儿食物。我反射性地告诉她我身上没钱,然后快步走开。她对着马路撕喊着,说她几天没吃饭了!

我快快走远……不知道我是否做对?可是,她说要找零钱,不是没钱……

我一边走一边回头看,怕她跟上来,我就要往路边的商店躲。她没跟上来,向别的路人“求救”,没人理她。

有时候,自己的安全真的最重要,没了命,怎样为善呢?哎……好矛盾。

2 comments:

CH Voon said...

It is good to walk to work same as me last time in UK.

At the end, i found a bicycle and repair it. Then, i cycle to work everyday lo...

Before i come bac, i sold it out and earn 25 pound hehehe...

So, open your eye see got any bicycle at rubbish tong ehhehehe :P

Anonymous said...

I have thought of cycling to work... but now it's really wet and most mornings the roads are covered with frost, makes it slippery.... and the most important thing is:- i'm a terrible cyclist... i will bump into people....

so, i decided i shall walk instead :)

ya, here can pick up stuffs at rubbish tong, or roadside, my collegue 'picked up' a computer on his way home (he walks too, can spot these good stuffs easily, haha)